Tinselflickans arkiv

Äntligen!!!!!

Sprutstart i morgon.

Jag ska spruta 125 ie Puregon i tre dagar, därefter sänka dosen till 100 ie. 2 maj ska jag till SU igen för ännu ett blodprov.

Till mitt stora förtret insåg jag att jag ska fortsätta spreja fyra gånger om dagen. Men i stället för att fjutta i bägge näsborrarna ska jag nu ta varannan. Så det lär dröja innan jag slipper programmera den där j*vla telefonen.

Och nu måste jag ägna mig lite åt matematisk uträkning.

Min suprecurflaska innehåller 100 doser. Jag började med den i tisdags förra veckan, då fjuttade jag sex gånger. Sedan dess har jag har alltså fjuttat upp exakt 70 doser om jag räknar in dagens åtta.

Jag måste alltså byta ut den om en vecka, ungefär. Nästa torsdag, typ.

Bra, då vet jag det.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. crrly skriver:

    Gött! Lycka till nu!

  2. Salvia skriver:

    Härligt! Håller tummarna. Hårt.

  3. Astillbe (Busan) skriver:

    Härligt! Skönt att få komma igång!

    Kram!

  4. Linda (Gosan) skriver:

    Visst är det roligt! det känns som om det bara byggs på fler och fler saker. Min telefon blåser iof. bara revelj tre gånger om dagen men det räcker.

  5. Tinselflickan skriver:

    Japp, nu är vi snart igång med fas 2.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

