Tinselflickans arkiv

Shoppinglista

Jag har bestämt mig: jag kombinerar shopping och violträff.

Jag ska träffa några sköna göteborgsstyvmammor i kväll och kan passa på att shoppa loss lite innan träffen. Men då måste jag komma ihåg att ta med mig en lista på det jag ska handla.

Förra gången jag var på Kicks och skulle handla rakblad till min Venus kom jag hem med skönhetsprodukter från Lumene för sju hundra spänn – och inga rakblad.

Nu ska jag handla:

  1. Schampo. Använde precis det allra sista.
  2. Rakblad. Jag behöver dem verkligen nu!
  3. Hårsnoddar i frotté. Jag har läst att de ska vara bra om man inte vill skada håret.
  4. Gripklämma till håret. Se ovan.
  5. Vaxremsor. Det börjar bli jobbigt att plocka mustaschen så nu ska jag testa att vaxa den.

Jag ska inte komma hem med:

  1. Ansiktsrengöringstvätt. Har två stycken, en med scrub och en utan.
  2. Ansiktsrengöringskräm. Har minst två stycken, en dyr och en billigare.
  3. Skin tonic. Har tre stycken olika, en för fet hy, en för normal och en för alla sorter.
  4. Ansiktskräm. Har fyra sorter. Nuff said.

Jag lovar att rapportera hur det gick senare.

Postat i:Livet

No Responses Yet

  1. Salvia skriver:

    Förra veckan åkte jag och sd till stormarknaden för att köpa sådana där små planteringskrukor som man kan sätta ner i jorden när plantan växt (vad heter de?)

    Nåväl, jag kom hem betydligt fattigare och utan dem där för.. krukorna..

  2. lillsis skriver:

    Jag råkade komma hem med en ny mobiltelefon idag…

  3. Astillbe (Busan) skriver:

    Jag var faktiskt rätt duktig idag. Kom inte hem med för mycket onödigt. Annars kliar det väl lite väl mkt i fingrarna den 25:e, men idag gick det bra! *stolt*

    [vänta till på fredag… då är det annat!]

  4. Johanna skriver:

    Så det blev lte shopping alltså 😉 Jihuu! (för min del med) hoppas du hittad det du skulle! 🙂

  5. Tinselflickan skriver:

    Någon hade glömt att berätta för mig att Kicks slutat med hårgrejer. För jag hittade bara hemska gripklämmor i pärlemor…

    Men det blev en onödig grej: en juicy fruit läppglans från Lancôme. Lite måste man ju skämma bort sig! =)

    Busan – vad händer på fredag?

  6. Anonymous skriver:

    Oj…jag har har handlat träningskläder & ett nagellack från Loreal, no:602 till de små tårna…fast det vågar jag inte tala om på jobbet (jobbar som hudterapeut) hi hi…

    😉
    Millo

    Lycka till med vaxet, fråga om du klurar på något..eller du kanske är van vaxare..

  7. lillsis skriver:

    Jag som trodde du var vettig! Juicy tub är inte ”en onödig grej”. Det är en fantastik och livsnödvändig produkt. 😉

  8. Tinselflickan skriver:

    Jag är van vaxare. Fast jag glömde faktiskt att handa vax. Jag har iofs hemma, men det börjar bli lite gammalt nu…

    Glömde förresten att jag köpte en massa böcker också. Vilka kan ni läsa om här.

  9. Tinselflickan skriver:

    Lillsis: jag börjar inse det.

    Men när en liten grej med läppglans kostar 180 kronor känns det lite som en lyxprodukt… ;o)

  10. Lillan skriver:

    Jag tänkte vänta med att shoppa tills jag är på Mallis… Vilket ju innebär PÅ LÖRDAG ;-))

    Något måste man ju trösta sig med när det inte blir något FET den här månaden heller…
    /Lillan

  11. Astillbe (Busan) skriver:

    Jo, på fredag skall jag shoppa loss ännu mer! Fast det blir mkt till huset då, lampor och sådant, lär gå på en slant.

    Fast jag skall tillbaka in i stan redan idag, måste köpa de där zinkkrukorna…

    Lillian – va – ingen FET? Missat det… *tröstkramar* Men Mallis är underbart, vart skall ni?

  12. Tinselflickan skriver:

    Surt att missa FET den här månaden, Lillan. Och Busan – shoppa loss! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

