Tinselflickans arkiv

Lågvattenmärke

I går var den värsta dagen på hela sprejtiden. Jag har nog aldrig varit så arg för ingenting i hela mitt liv.

Blogger.com var nere så det gick inte att skriva. Jag satt här framför datorn och var så otroligt ilsk för detta att jag gnisslade tänder. Sen blev jag ilsk av en del andra anledningar men jag kunde inte slita mig härifrån och göra något annat så jag satt kvar och fortsatte att gnissla…

När maken kom hem klockan 18 exploderade jag i en stor gråtattack.

Som tur var hade han med sig middag och efter gråtattacken med tillhörande tröst öppnade vi en flaska vin.

Jag måste säga att jag förstår kvinnor i övergångsåldern som blir alkoholister light. Jag hade varit så spänd hela dagen men efter ett par glas vin släppte spänningen och jag slutade gnissla tänder och njöt av en god middag.

Sen pratade jag med min mor och höll då på att explodera igen. Kvinnan är helt otrolig. Hon vet att jag sprejar men frågar knappt hur jag mår innan hon börjar med sin redogörelse för vad hon har gjort sedan vi talades vid sist. Efter tio minuter frågar hon hur det går med sprejandet och då berättar jag som det är. Att jag gråter och är ilsk om vartannat och att jag mår rätt kasst.

När vi ska lägga på säger hon ”var nu snäll mot din man” och jag känner bara hur käkarna spänns igen. Jag talar om för henne att det tänker jag minsann inte vara, utan han får vara snäll mot mig i stället och sen lägger vi på.

Usch, nu blev jag arg bara av att återuppleva det hela.

Fast i ärlighetens namn mår jag mycket bättre i dag. Huvudvärken är inte lika framträdande och dessutom kan jag se ett slut på det hela. I morgon ska jag till SU och de ska kolla om jag är nedreglerad och i bästa fall får jag börja med sprutorna i morgon kväll.

Det innebär att symtomen kommer försvinna och jag kan bli mig själv igen. Vad jag längtar!

Postat i:FET och IVF, Kärleken,

No Responses Yet

  1. Salvia skriver:

    Mammor är rätt märkliga ibland…

    Men du, det närmar sig ju nu! Det är så oerhört spännande!

  2. Tinselflickan skriver:

    Ja, nu närmar det sig. Hu…

  3. crrly skriver:

    Vilken okänslig kommentar!

  4. Nathalie Winberg skriver:

    Ha, ja du vet ju hur gammal jag är, och min ”svärfar” säger redan till mig att vara snäll mot hans son. Man kan ju bli mordisk för mindre, och kan inte ens föreställa mig det från sin egen förälder i din situation! Jag hade nog blivit stum av förvåning över kommentaren.

  5. Tinselflickan skriver:

    Min mamma är en ganska underlig person. Hon kan inte hantera känslor, eller rättare sagt att jag har dom.

    I dag när hon (faktiskt) ringde för att kolla hur jag mådde inledde hon samtalet med: ”Jaha, har du gråtit något i dag, hö hö?” vilket är hennes sätt att fråga om jag fortfarande mår dåligt.

    Mitt svar? I stället för det förväntade ”Nejdå” (det ingår i vårt lilla spel) så sa jag ”Bara ett par gånger” varpå mamma blev så ställd så hon visste inte vad hon skulle säga. Så hon bytte ämne.

  6. crrly skriver:

    Ååååh. *kram*

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

