Tinselflickans arkiv

Clockwork

Blödningen kom i går, precis som den skulle.

Faktiskt är det lite skönt att ha koll på sin kropp.

I övrigt har vi hittills haft en ganska bra påsk. Maken vågade sig ut för första gången på evigheter i går, vi fikade och tog en liten promenad. Sen bjöd jag honom på en stor överraskning: Skotsk afton.

Han har varit rätt knäckt över att vi inte kom iväg och dessutom haft dåligt samvete för det är hans sjukdom som gjorde att vi fick ställa in.

Så jag smög iväg till The English shop i går förmiddag och köpte salt & vinegar chips, haggis, steak and kidney pie, irn-bru* och på systemet köpte jag brittisk öl och whisky.

Det blev väldigt lyckat. Haggis är faktiskt rätt gott, om man låter bli att tänka på vad som finns i det. Men i dag luktar jag hundmat om händerna, hur mycket jag än tvättar dem.

* En skotsk läsk som smakar som en blandning av Dr Pepper, Cola light och tuggummi. I alla fall enligt min man.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Robert H. skriver:

    Vad gulligt av dig att fixa en skotsk afton åt din man!
    Alla kvinnor är uppenbarligen inte onda till sin natur. Jag kanske måste tänka om.

  2. Tinselflickan skriver:

    Ja, min man blev jätteglad och sa att det var den finaste middag han någonsin fått.

    Nej, vi är som regel inte onda. Bara djupt missförstådda ibland. Precis som männen.

    Det handlar om att hitta en man kan kommunicera med. Så blir det inte så lätt missförstånd.

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

