Tinselflickans arkiv

Stiltje

I dag är det exakt två veckor tills jag ska till SU för att kolla att jag är nedreglerad.

Det känns redan som om jag sprejat i en evighet.

Varje dag följer samma mönster.

Vaknar, äter frukost, mobilen sjunger sin glada trudelutt. Sprejar fjutt-fjutt. Segar omkring hemma, eventuellt ser vi några avsnitt av Six feet under. Fixar några ärenden. Äter igen.

Blir skrämd av mobilens glada trudelutt klockan 18 och fjuttar en gång i varje näsborre igen. Gör mig i ordning för jobbet, går samma väg som alla andra dagar och fixar en kopp te när jag kommer fram.

Läser tidningen, slösurfar, fixar 24 timmar. Klockan tio låter mobilens irriterat glada trudelutt och det är dags att fjutt-fjutta igen. Spelar webbspel och lyssnar på polisradion till klockan 01.15. Dags att ringa runt till länets polisstationer och kolla om det hänt något. Oftast har det inte det.

Klockan 02 ringer den där jävla telefonen och jag måste fjutta igen. Två timmar kvar på jobbet, jag får skjuts hem vid 04 och gör mig i ordning för sängen. Löser en sudoku i min bok ”Svart bälte i sudoku”. Går och lägger mig.

Sen börjar det hela om igen.

Två nätter kvar och sen är jag färdig med nattarbetet för ett tag. Och på fredag kommer vi förhoppningsvis iväg till Edinburgh. Gud så skönt det ska bli.

Men det är två veckor kvar tills jag tidigast får börja med sprutorna. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag längtar faktiskt efter det.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. puffan skriver:

    gud som jag kommer hålla tummarna. och jag är grymt avis på din edinburgh-semester! soppas ni får det askalas och kommer hem pigga och utvilade inför det som komma skall! kram!!

  2. bondunge skriver:

    instämmer me dföre gånde talare !

  3. Sanna skriver:

    Hoppas att ni får det urmysigt, vännen! Jag är faktiskt lite avundsjuk (inte riktigt samma sak att dra till Småland).

    Jag hoppas också att de här två veckorna flyger iväg så att du snart får ta tag i nästa steg. Kan tänka mig att det är seg väntan… Förhoppningsvis på något gott!

    Tänker på dig.

    KRAM Sanna

  4. Tinselflickan skriver:

    Ha ha ha! Bara för att jag klagar på att inget händer på jobbet så smäller det på en båt och jag får åka iväg och nu har jag massor att göra!

    Jag hoppas verkligen att vi kommer iväg, maken är jättesjuk och det finns en liten risk för att vi får boka om i sista sekund…

    Men då får jag hitta på något annat att fördriva tiden med.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

