Tinselflickans arkiv

Hönsmamma

Min man tar verkligen den här ivf:en på stort allvar. Nästan mer allvar än tidigare.

Jag tycker det är toppen.

Numera har han stenkoll på när jag ska fjutta och säger till så jag verkligen gjort det. Det är hur charmigt som helst.

Det är faktiskt väldigt svårt att komma ihåg att spreja fyra gånger om dagen. I fredags, lördags och söndags fjuttade jag klockan 11, 15, 19 och 23. Eftersom jag jobbar natt i dag har jag skjutit fram det hela en timme så det blir 12, 16, 20 och 24. Och i morgon kommer jag att sova länge (förhoppningsvis) så då börjar hela cirkusen kl 14.

För att jag ska komma ihåg alla fjuttningarna har jag programmerat in påminnelselarm i min mobiltelefon. Hälften av gångerna kommer signalen som en total överraskning. Men min käre make har koll på läget.

Det är inte illa, det.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Vad skönt att ni verkligen är två om det den här gången.

    Kanske har ni hunnit ikapp varandra?

  2. baby or not skriver:

    Vilken bra man du har 🙂

  3. Tinselflickan skriver:

    Han är toppen!

    Och ja, den här gången känns det verkligen som om vi befinner oss på samma plats mentalt. Någorlunda.

Kommentera

Besökare

  • 142,639 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

