Tinselflickans arkiv

Spraydag 4

Med tanke på alla biverkningar som man tydligen kan få av min nässprej är jag inte speciellt drabbad.

Men de här vallningarna tar priset. Förra gången kändes det mer som om medeltemperaturen höjdes någorlunda och att jag då och då blev riktigt varm.

Den här gången går jag från en ytterlighet till en annan. Antingen fryser jag skitmycket, eller så är jag tokvarm. Och det finns inget mittemellan.

Då är det faktiskt lite krångligt att klä sig inför arbetet. Förra gången gällde lager-på-lager-principen. Nu handlar det mer om en tunn t-tröja underst och en varm, tjock tröja utanpå – som är lätt att ta av snabbt.

Några andra biverkningar känner jag inte av än.

Men det ska bli spännande att se om jag får mens på dag 35 som vanligt, eller om den kommer tidigare. Fast som vanligt hoppas jag att den inte ska komma alls. Trots att jag vet att chansen att jag skulle vara gravid är i princip lika med noll.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Jag har också upplevt det där, och jag tycker uppriktigt synd om dig.

    Min taktik var att snabbt som sjutton kasta av mig alla kläder, för att i nästa sekund lägga allt jag hade på mig och dra över mig en filt och så där höll jag på i tiominutersintervall.

    Fast jag hade fördelen av att vara ledig mesta av tiden, och då var det inga problem att ta av alla kläder. Kan tänka mig att det inte är så populärt på jobbet om du är naken.

  2. Tinselflickan skriver:

    Eller så är det jättepopulärt! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

