Tinselflickans arkiv

Skallig?

Vanliga* biverkningar som Suprecur kan ge:

Viktökning, huvudvärk, yrsel, dåsighet, trötthet, ökad eller minskad huvudbehåring, hjärtklappning, sömnrubbningar, nervositet, nedstämdhet, värmekänsla i huden, svettningar, minskad sexlust.

Minskning av bentätheten. Illamående, kräkningar, diarré, förstoppning. Torr hud, akne, hudutslag.

Irritation av nässlemhinnan. Lukt- och smakförändring. Näsblod. Smärta i buken, ryggen, armar, ben och leder. Muskelstelhet i axel.

Menstruationsliknande blödning, torrhet i slidan, underlivsflytningar, äggstockscystor. Bröstömhet med förändring av bröstens storlek. Smärta vid samlag.

Det verkar som om de har garderat sig mot allt.

* Förekommer hos fler än 1 av 100 användare.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Ja är det inte helt otroligt vilka motsägelsefulla biverkningar som de flesta mediciner kan ha !
    Biverkningarna är ju till stor del inrapporterade av användarna och man kan ju undra om de inte kännt efter lite väl mycket..
    //Anette.

  2. Pia skriver:

    Jag tror inte det är nyttigt att läsa biverkningslistan till många mediciner. När jag hade ont i foten i vintras fick jag Voltaren och bland biverkningarna där fanns magblödningar och leverfunktionsstörningar. Då kändes det som om det kanske vore att föredra att ha ont i foten….

  3. Marmelad skriver:

    Kom ihåg det där, visa det för ditt barn sen när h*n är en störig tonåring så ungjäkeln FÖRSTÅR vad du utsatte dig för bara för hans/hennes skull 🙂

  4. Sanna skriver:

    Hua! Bäst att du inte känner efter för mycket eller borstar håret för ofta!

    Jag tycker marmelads förslag är jättebra!

    KRAM Sanna

  5. Tinselflickan skriver:

    Jag känner inte efter alls, men besväras rätt mycket av vallningarna, som jag till och med drömt om i natt.

    Men jag tyckte verkligen det var roligt att det var så många olika biverkningar man kunde få.

  6. Lillan skriver:

    Du har väl satt upp ett skuldkonto för barnet… Inga barnbidrag innan det är avbetalt (lyxiga hudkrämer för att avhjälpa den torra huden och nya kläder för att täcka den svullna kroppen ingår på kontot ;-))

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

