Tinselflickans arkiv

News flash

Det blir varken Tallinn eller Venedig till påsk.

Tallinn var ett riktigt nerköp enligt min makes moster. Och sen när vi väl hade fått bekräftat att vi fått tillbaks Venedig-pengarna hade Tallinn-resan skjutit upp i pris med ett par tusenlappar.

Så nu har vi bestämt oss för Edinburgh-Glasgow. Billig Ryanair-resa, hyrbil från Prestwick, två nätter i Edinburgh och en i Glasgow. Det blir faktiskt ungefär lika dyrt som att åka till Tallinn med den skillnad att det finns god öl och gott whisky där. Och god mat. Och massor att se. Och så har vi hyrbil.

Resan är bokad, vi har fått bekräftelse på hotellrummen så nu kan inget gå fel. Hoppas jag – ta i trä, kasta salt över axeln och spotta tre gånger.

Scotland, here we come!

Postat i:Resor

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Min man håller helt säkert med din mans moster! Hoppas ni får en härlig resa!!

    Hej svejs!
    Millo

  2. Pia skriver:

    Vad härligt! Och riktigt rökig skotsk whisky som är så gott…
    Du får se till att din man får med dig på fotona från början den här resan! 🙂

  3. Robert H. skriver:

    WTF! Man ar bortplockad fran lankarna! Jag ar chockad!

  4. Tinselflickan skriver:

    Ja, när man inte uppdaterar sin blogg på hundra år kan man räkna med att bli bortplockad. Men jag noterar nu att du har börjat uppdatera.

    Så du kommer tillbaka, Robert, jag lovar.

    Japp, här ska det fotas flitigt. Och jag tänker dominera bilderna. Om jag så ska behöva ta dem själv.

    Det ska bli riktigt skönt att komma iväg.

  5. Sanna skriver:

    Det låter helt underbart! Vad härligt att ni kommer iväg, Skottland är fantastiskt vackert och alla har sådan där underbar dialekt…

    KRAM Sanna

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

