Tinselflickans arkiv

Några frågor…

Till er som som vet.

Jag har fått ordinerat Suprecur och det är någon konstig anordning som man ska sätta ihop innan man börjar spreja. Är det dumt att sätta ihop det hela långt innan?

Och om man ska spreja fyra gånger om dagen, en gång i vardera näsborre – hur länge räcker en sån där flaska då? Jag borde väl läsa noggrannt på bipacksedeln men misstänker att ni är ett gäng som sitter inne med den kunskapen.

Sen undrar jag om ägglossningssprutan, Pregnyl (en fråga för framtiden, jag vet – men jag kan lika gärna ställa den nu). Jag har bara fått ett gäng ampuller. Ingen instruktion, ingenting. Och framför allt ingen spruta. Kommer jag att få den av SU – eller har de glömt att skriva ut en till mig?

Nu är jag lite fånig på det viset att jag gärna vill veta hur stor och farlig sprutan är i god tid, så jag kan ställa in mig på det.

Någon som vet nåt?

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. Lilla S skriver:

    Oj oj oj, det närmar sig verkligen för dig nu! :-O

    Jag har aldrig sprayat (gjorde den korta metoden) så jag kan inte svara dig på den frågan.

    Vad gäller ägglossningssprutans så hade jag Ovitrelle, men den var marginellt större än vad Puregonpennsprutan var. Oroa dig inte, du har ju gått igenom detta förr och vet att du klarar det. Detta kommer från en som har varit spruträdd ihela sitt liv……. men som faktiskt har börjat vänja sig. 🙂

    Lycka till!

  2. Tinselflickan skriver:

    Det jag mest undrar över vad gäller sprutan är om jag kommer få en från SU eller om de har missat att ”skriva ut” en till mig.

    Så spruträdd är jag inte men jag vill liksom veta för att kunna ställa in mig… =)

    Tack för lyckönskningen!
    /T

  3. Humlan skriver:

    Hej sven!
    Suprecursprayen räcker ungefär 1½ veckan om du sprayar 2 sprut 2 gånger om dagen.
    När det gäller ägglossningssprutan så kommer en av sköterskorna på SU gå igenom den med dig.
    Det är glasampuller som ska blandas o grejas men det är inga problem om man fått en demonstration.
    Nålen är lika finspetsig som övriga, sprutan ser lite annorlunda ut bara.

    Hoppas allt går bra, lycka till!
    Kram från Humlan

  4. Tinselflickan skriver:

    Oj, 1,5 vecka med två fjutt två gånger om dagen? Och jag som ska fjutta sammanlagt åtta gånger om dagen…

    Tack humlan, nu känns det bättre! =)

    Måste erkänna att infot från SU är lite haltande…

  5. Tjejen skriver:

    Hej håller också på att spraya
    Jag undrar om någon vet , är det vanligt att mensen varar i mer än en vecka. Min har hållit på i 13 dagar nu vet inte om det är normalt men den kanske ska göra detta.

    Tjejen

  6. tinselflickan skriver:

    Hej
    Det här inlägget är från två år sedan…
    Men jag ska försöka svara på din fråga. Tycker det verkar lite länge – har du inte pratat med din klinik? Det är nog en bra idé.
    Lycka till!
    /T

Kommentera

Besökare

  • 142,586 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

