Tinselflickans arkiv

Blä!!!

Mrjet har sjabblat och vår flygresa, som skulle kostat drygt 4000 kronor, kostar egentligen 9000 kronor. På andra bolag kostar den 8000 kronor.

Vilket är på tok för dyrt för en weekendresa, där hotellkostnader tillkommer.

Jag känner mig helt sänkt för jag hade verkligen riktat in mig på god, italiensk mat, vin och romantik.

Vi är lite inne på Prag. Maten är jag dock inte så förtjust i. Och det är krångligt att flyga hem därifrån, man måste tydligen övernatta i Düsseldorf.

Och jag gillar Edinburgh, men det är roligare att åka någonstans söderut, där det är lite varmare och bättre väder.

Barcelona går inte – kostar skjortan.

Förslag?

Postat i:Resor

No Responses Yet

  1. Lillan skriver:

    Jag säger ju fortfarande Barcelona (med en ingifts envishet) eftersom jag tycker att det är värt varenda krona, men har ni kollat New York? Det brukar ju finnas en hel del sista minutenresor dit.

  2. sanna skriver:

    Nä fy vad trist!

    Paris eller Nice då? Underbara och romantiska ställen…

    Hård kram Sanna

  3. Tinselflickan skriver:

    Alltså Lillan det kostar hur mycket som helst att bara flyga till barcelona. Typ 9000 kronor. Ska vi bo på hotell också blir det inte värt det ett endaste dugg.

    Budapest är en tanke.

    Paris är jag inte så sugen på. Vi har vänner där och åker vi dit måste vi träffa dem och av olika anledningar vill jag inte det.

    Jag har kollat lite på Tallinn. För åtta papp totalt (inklusive flygresa) bor vi fyrstjärnigt och lite lyx kan göra underverk för romantiken.

    Eller så blir det Ryanair till Glasgow och hyrbil till Edinburgh.

    Tror jag.

    Men jag tar tacksamt emot fler förslag! =)

  4. Lillan skriver:

    Hur kan det kosta så mycket till Bcn? Har du kollat att flyga från Köpenhamn till Girona/Reus istället. Det är väldigt nära flygplatser – lite trixigare att ta sig in till Bcn, men det kan ju vara värt någon hundring i taxipengar?

  5. Lillan skriver:

    Göteborg – Stansted – Bcn? Ryan Air…

    My mistake, det är ju från Stockholm man kan flyga direkt till Girona, vilket vi förmodligen kommer att göra till sommaren – om vi inte åker via London – Reus istället…

  6. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Mitt förslag på stadsresor är alltid Moskva, staden som jag verkligen älskar!!!

    Fast det går säkert inga lågprisflyg dit, om man ens får komma in utan visum?

  7. Tinselflickan skriver:

    Gbg-Stansted-Barcelona går som billigast på sammanlagt 7000. Tänk på att det är påskhelgen vi ska åka (den enda helgen vi kan åka, för övrigt) och då åker priserna genast upp.

    Bara Göteborg-Stansted kostar 4240 de dagar vi vill åka. Åker vi hem på tisdagen blir det billigare, 2840 kostar det då. Men då missar min man en arbetsdag.

  8. Anonymous skriver:

    Min man var i Tallin förra veckan & han sa aldrig mer…. väldigt smutsigt & man kan inte gå någonstans på kvällen utan får då ta taxi för att inte råka ut för tråkigheter, enligt hans företag (som han var där med, huvudkontoret ligger där).

    För ett tag sen hade jag en kund, jobbar som hudterapeut som varit på spa resa dit. Deras hotell skulle enligt annonsen vara så jättefint & när de kom dit var det jättesunkigt, matsalen var som skolbespisningen. Man fick snällt gå fram & få sin mat uppslevad.

    Klart de kan haft otur…men man undrar ju :s

    😉
    Millo

  9. Anonymous skriver:

    Ett förslag kan ju vara Köpenhamn men där kanske ni är ofta med atnke på att ni bor i Gbg…

  10. Tinselflickan skriver:

    Jag kommer från Helsingborg så Köpenhamn känns tyvärr inte så exotiskt.

    Millo: Hm. Men jag har hört massor bra.

    Vi får se. Det blir nog så ändå.
    Jag återkommer med rapport sen!

  11. Anonymous skriver:

    Ja de kan ju haft osis man vet aldrig. Det är ju skönt att bara komma bort ett tag. Det är säkert olika i olika delar av stan också.

    Ett tips är Norge till nästa resa.
    Jag kan rekomendera det här stället http://www.holmenfjordhotell.no/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=41 ligger väldigt fint utanför Oslo. Vigelandsparken är ett måste om man tar svängen till Oslo jättefint.

    Millo 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

