Tinselflickans arkiv

Idiotbeslut

Min kommun är fånig. Läs det här.

Visst är det helt idiotiskt?

De har ju för fasiken barn sedan innan. Hoppas JO tar upp det.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Anonymous skriver:

    Helt idiotisk, vad är det som får dem att tro att de kan sätta egna lagar de tycker är lämpliga??
    Vill kräkas när jag hör sådana här översittarfasoner, bläääh!

    /Anette (Som blivit väckt av sina underbara barn klockan 4 i morse..)

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Fast… och nu trampar jag kanske på några tår.

    Jag tycker faktiskt att ålder borde vara en avgörande faktor när det bedöms om man är lämplig förälder eller inte.

    Att vara 49, 50 som mannen kommer hinna bli innan de får sitt barn är inte optimalt. Sen kan man ju tycka att alla borde ha rätt till en individuel bedömning, men deras argument om långa köer är inte så konstigt.

  3. H skriver:

    Vad jag har fattat så är det på förslag att 45 års gräns ska gälla i hela sverige.

    Fast tycker ju nästan att det hade varit mer logiskt med 50 årsgräns. För då är det ju typ stopp även om man skulle fått biologiska barn.

  4. Tinselflickan skriver:

    Självklart ska det finnas åldersgränser. Men har man barn sedan tidigare och vill ha ett syskon tycker jag det är idiotiskt att vara sådana paragrafryttare.

    Min pappa var 42 när jag föddes och mina föräldrar försökte få syskon i många år. Pappa hade varit uppemot 47-48 om de hade lyckats, och det tycker jag är helt okej.

    Jag tycker syskonargumentet väger tyngre än åldersargumentet.

    Men så är jag ensambarn, som längtade efter syskon i många år.

  5. Lillan skriver:

    Min man är ju 43 i år… Vi är ju mitt uppe i syskonförsöken till Carl och OM vi skulle lyckas och fortfarande ha kvar embryon i frysen har vi ju till och med diskuterat att använda dem också, vilket torde göra Pasqui till: först och främst närmare 44 innan vi ens får till ett syskon (jag är ju inte gravid än…) och sedan typ 46-47 om vi skulle lyckas med ytterligare frysis… Nu är ju jag visserligen 9 år yngre än min man, men ändå… //Lillan

  6. Adde skriver:

    När jag var yngre tyckte jag ocskå att barnalstrande i allmänhet var lämpligt till ca 38 års ålder, men ju äldre jag blivit har jag insett att lämplighet har inte ett smack med biologisk ålder att göra. Så varför skulle det gälla bara vid adiption?

  7. Adde skriver:

    Kattmamman, det var inte menat till dig, utan till idiotiska politiker.(Upptäckte just att min kommentar lät lite så.)

  8. jempa skriver:

    I Stockholm var det ju ett par som fick rätt när de överklagade sitt avslag så sent som i höstas (avslag pga ålder) Det gör det extra märkligt att Familjerätten i Göteborg agerar som de gör, domen i Sthlm borde vara prejudicerande.

    Vad gäller åldersgränser så är de ju så ologiska. Vid t.ex. äggdonation får kvinnan vara max 38 och mannen 55, vid adoption rekommenderar man 45 för båda. Ibland är det svårt att se skälen…

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

