Tinselflickans arkiv

On the road again

Sprejstart blir den 7 april. Eftersom jag har en cykel på 35 dagar börjar de cirka en vecka innan mensen kan tänkas komma. Jag ska spreja med Suprecur fyra gånger om dagen, en gång i vardera näsborre. 8 fjutt om dagen för att komma i klimakteriet.

De räknar med att jag ska spreja i ungefär tre veckor. 26 april ska jag ta blodprov och kolla mina östradiol- och östrogen-nivåer och då får jag reda på när sprutstart blir.

Eftersom det var nära överstimulering sist så har de ändrat dosen Puregon. Jag ska börja med 125 ie i tre dagar, därefter 100 ie, och spruta mig i magen en gång om dagen för att stimulera äggblåsorna så att flera ägg mognar. Det verkar som om de tar blodprov rätt ofta för att kolla så allt är bra så vi får se hur länge jag tar sprutorna. Sist var det i tolv dagar.

Ägguttag beräknas till vecka 19, vilket är i mitten på maj, ungefär.

Vi träffade en norsk läkare vars namn jag har förträngt men han var superbra. Snäll och rolig. Och även om det inte var samma lite exklusiva känsla som på Carlanderska – till exempel störtade en barnmorska in i rummet samtidigt som läkaren gjorde ett vaginalt ultraljud på mig – så känns det bättre den här gången. Både maken och jag är överens om det.

Läkaren sa att vi har 40-50% chans att bli gravida och det tycker jag låter fantastiskt. Och min man verkar förstå på ett helt annat plan än förra gången hur viktigt det är och han backar upp mig på ett underbart sätt.

Nu ska det bara gå vägen.

Postat i:FET och IVF,

No Responses Yet

  1. sanna skriver:

    Tack för rapporten (jag blev väldigt otålig när jag såg att du var inloggad på violen)!

    Vad skönt att det kändes bra och yes! – nu ska det gå vägen.

    KRAM

    Sanna

  2. Tinselflickan skriver:

    Haha – ja, attans vad snabb du var!

    Nu har du fått rapport både här och på violen så du är helt uppdaterad!

    Stor kram!

  3. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Vad bra!

    Allt låter jättebra. Att ni trvis med lälaren, att ni ska få börja snart, att de gör många VUL o.s.v

    Jag börjar hålla tummarna lite smått redan nu 🙂

    Kramar

  4. Anonymous skriver:

    Fint att besöket hos Sahlgrenska gick bra. Precis som Sanna har jag väntat på rapport idag.

    Tänk att vi blir nästan synkisar, jag börjar spraya den 2:a och har äp v 18.

    kram och trevlig helg
    gåtan

  5. baby or not skriver:

    Klart det ska gå vägen. Det är er tur nu. Definitivt.

  6. Linda (Gosan) skriver:

    Spännande att ni är på g igen. Vi blir ju nästan synkisar, jag börjar ju spraya på onsdag (29:e)

    Kram och lycka till!

  7. Tinselflickan skriver:

    Tack för era tummar och uppmuntrande ord.

    Det ska bli spännande att följas åt med er, Gosan och Gåtan.

    Kram och ha en bra helg!

  8. Lillan skriver:

    Det låter ju bra det där… Skönt att hinna med åtminstone ett försök innan sommaren! Jag håller tummarna JÄTTEHÅRT!!

  9. Anonymous skriver:

    Härligt att ni är på G!!
    Vad menar läkaren med 40-50% chans? Menar han öht eller vid varje försök??
    Kram Anette

  10. Tinselflickan skriver:

    Jag tror han menar den här gången. För annars räknar man med ca 30-35% chans på ett försök, lite beroende på ålder.

    Men han menade den här gången. Vilket ju är skitbra odds.

  11. Capriella skriver:

    Det låter ju bra det här, mycket lovande! Håller tummarna för er! 🙂

Kommentera

Besökare

  • 142,558 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

