Tinselflickans arkiv

Mammakläder

Nu när jag för första gången på länge tittar i skyltfönstret på butiken som säljer mammakläder slås jag av en sak.

De ändrar på skyltningen nästan varje dag.

Och då undrar jag om det är så att mammakläderna går åt i sådan rasande fart att man måste beställa nytt hela tiden. Eller om skyltningshysterin kan bero på att personalen i butiken har noll att göra. Eller om det möjligtvis är så att de har så många fantastiskt fina plagg att de vill visa upp dem allihop.

För övrigt så funderade jag i två sekunder på hur det skulle kännas att binda fast en kudde på magen och gå omkring med magen i vädret bara för att känna efter.

Jag tror inte det skulle vara bra för mitt psyke.

Och så undrar jag varför jag är så otroligt inriktad på en mage när det egentligen är en bebis jag vill åt?

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. baby or not skriver:

    Fast det där med magen kommer ju liksom först. Och jag längtar efter min mage. Jättemycket.

  2. Umeboshi skriver:

    Tänker ofelbart på min 8-åring, som brukade stoppa in tennisbollar innanför tröjan för att se hur hon skulle se ut med tuttar…

    Är det kanske samma grej, bara att bollen flyttar söderut med åldern..? 🙂

    Fortsätter att hålla tummar för många blivande magar!

  3. Tinselflickan skriver:

    Just det, magen kommer först. Och så långt har jag aldrig kommit så det är väl det man gör – längtar efter det första tänkbara.

    Först plus på stickan.

    Sen vecka 12.

    Sen en växande mage.

    Sen bebis.

    Jag har aldrig nått ens till första delmålet.

    Umeboshi – kanske är det så! =)

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

