Tinselflickans arkiv

Förresten…

Måste bara berätta vad min ena chef sa när jag glatt berättade att vi kommit fram i kön och att jag skulle till läkaren på fredag.

Han la pannan i djupa veck, tittade bekymrat på sommarschemat och sa:

”Om du blir gravid, kommer du att kunna jobba i sommar?”

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Haha, vilka angenäma problem 🙂

  2. Arletta skriver:

    Vad säger man? Ödets ironi? Härligt att ni kommit fram i kön! *smygläser*

    /B-boom

  3. Anna skriver:

    Hejhopp!
    Vill bara uttrycka min beundran för att du fick pucko-politikern att tänka till. Jag läste svaret som några som mailat till honom fick. Jag skulle tro att nästa gång han börjar slänga ur sig någonting så oövertänkt som han gjorde så kanske han hinner hejda sig innan och tänka till… Måste vara jobbigt att försöka ställa allt till rätta efteråt 😀 Dessutom kanske han fick lite mer förståelse för barnlösas situation i och med alla mail han fick läsa.
    Starkt jobbat tjejen!!!
    Anna

  4. Tinselflickan skriver:

    Tack Anna! Jag misstänker att han inte tänkte sig för när han sa det, tydligen har föreningen Iris varit på honom för några år sedan också.

    Bridz och Arletta: jag blev faktiskt irriterad över hans korkade uttalande. Dels att han i princip utgick ifrån att det skulle lyckas och sen att han tror att jag är höggravid efter bara ett par månader…

    Men visst är det ett angenämt problem? =)

  5. Capriella skriver:

    Ja, du Tina, jag tycker nog att du bör försöka planera lite nu så inte jobbet blir lidande… Stackars chefen! 😀

  6. crrly skriver:

    Meeeen herregud, vilken superpucko!

  7. baby or not skriver:

    Verkar som chefen har bra koll på det här med graviditeter 🙂

  8. Tinselflickan skriver:

    Chefen går omkring och hasplar ur sig grodor lite hur som, faktiskt.

    Men så är det att jobba på en mansdominerad arbetsplats där de flesta är över 50.

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

