Tinselflickans arkiv

Barnfri middag

Vi har turen att ha många vänner som är barnlösa. Frivilligt tror jag. Det är i alla fall ingen som sagt något när vi pratat om våra barnlöshetsproblem.

I kväll ska vi ha middag med två av dessa par. Det ska bli kul och jag ser fram emot det.

Jag kan inte annat än förundras över de barnlösa vars alla vänner blir svenssonpar och skaffar barn det första de gör. Hur orkar de?

Jag hade aldrig pallat.

Även om folk är hur känsliga som helst och inte pratar barn jämt så måste det vara otroligt jobbigt att se alla vännerna ta för givet det man själv längtar så hett efter.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Jag orkar verkligen inte träffa gravida eller barnfamiljer, och jag gör det inte heller. Inget jag är stolt över dock…

    Mitt umgänge har krympt ihop till nästan ingenting de senaste åren. I min bekantskapskrets är alla helt förutsägbara och blir gravida nu när de är runt 30, precis som statistiken säger att de ska bli.

  2. sanna skriver:

    Det är väldigt påfrestande att umgås särskilt med sådana som väntar barn eller som har riktigt små barn. De där som är sådär äckligt lyckliga liksom… fast det är ju jobbigt om de gnäller om hur jobbigt det är också. Då blir jag liksom förbannad och tänker att ”va fasiken, var tacksam istället!”.

    KRAM från mig!

  3. Tinselflickan skriver:

    Jag har ju turen att inte behöva välja bort alldeles för många. Det finns en tjej på jobbet som är gravid, men hon jobbar inte på samma avdelning som jag så jag ser inte henne så ofta.

    Och på sistone har hon sett väldigt glåmig ut, så jag har faktiskt inte avundats henne speciellt mycket.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

