Tinselflickans arkiv

Barnfika

Fikade med en kompis i dag. Eller rättare sagt, ett gammalt ex.

Han har barn och är pappaledig på fredagar. Men snacka om att jag blev förvånad när han sa att ”vi kommer”. Det är väl klart att när man är pappaledig så tar man med sig sitt barn när man ska fika med en kompis.

Det hade inte jag fattat och sen hade jag ångest för att jag skulle tycka det var jobbigt och sen hade jag ångest för jag kanske borde sagt nåt och sen hade jag ångest för att jag kände att jag borde sagt nåt och sen tyckte jag att han borde frågat om det var ok och sen hade jag ångest för det.

Men det gick bra.

Barnet var lite över två år och ingen bebis, utan en söt och blyg krabat som inte sa så mycket. Och barnets pappa var inte en sån där som bara pratar om sitt barn utan vi pratade om allt möjligt.

I dag var för övrigt första gången jag gick förbi mammaklädesbutiken både på väg till och från jobbet och kunde titta i skyltfönstret utan att det gjorde ont i hjärtat. Jag tittade lite längtansfullt och sen var det bra med det.

Nu är vi verkligen på väg mot Bebis 2007.

Postat i:Barnlöshet

No Responses Yet

  1. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Det är rätt tänkt!!!! 2007 ska bli vårt år!!!

    För att återigen referara till boken ”Vill ha barn” som jag just läst så stod det där att barnlösa ofta har jobbigt med magar och små bebisar. När bebisarna sen blir äldre och får personlighet är de inte lika jobbigt längre. Och det tycker jag stämmer i mitt liv. De är den lilla bebisen som kunde varit min, det lite större barnet är så tydligt sina föräldrars att det inte är något problem för mig.

  2. Tinselflickan skriver:

    Precis så är det.

    Jag måste läsa den där boken.

    Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

