Tinselflickans arkiv

Glädjetårar

Jag har varit så fruktansvärt glad i dag sedan samtalet från SU att jag inte vetat vart jag ska ta vägen.

Glädjetårarna har brunnit bakom ögonlocken, jag har hoppat upp och ner och knappt kunnat skriva ett ord på jobbet.

Många av er kanske inte förstår vad detta innebär (min egen man gjorde det inte) så jag ska försöka förklara.

Att komma fram i kön innebär att nu har vi nått målet. Jag behöver inte oroa mig för att vi lägger pengar på behandlingar som inte fungerar. I stället är vi uppfångade i SU:s trygga nät.

Blir det samma fina resultat som förra gången kommer vi att kunna göra åtskilliga frysförsök efter första provrörsbefruktningen, om inte den skulle lyckas. Tio ägg av bra kvalitet är väl mycket att hoppas på men oavsett betyder ju det tio chanser. Lyckas inte de försöken har vi två provrörsförsök till och så många frysförsök som vi kan uppbåda embryon.

Nu är vårt enda hinder mitt psyke och kroppen. Psyket för jag vet inte hur många misslyckade ruvningar jag klarar av och kroppen måste ju funka för att det ska bli en bebis.

Funkar det inte efter detta finns det bara en väg att gå.

Men nu har vi kommit fram och jag behöver inte tänka på pengarna mera.

Det känns sorgligt att lämna Carlanderska för de har varit fantastiska och hade vi varit hur rika som helst hade vi fortsatt men nu är vi inte det.

Åh, nu kommer de där tårarna igen.

Fattar ni hur glad jag är? Detta är helt otroligt!

Postat i:Barnlöshet, FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Hermelinen skriver:

    ”Tänk så snopet att göra en ivf och två FET på Carlanderska för sammanlagt 35 500 kronor och misslyckas – och sedan lyckas på första gratisförsöket på SU.”
    (skrev du igår)

    Ja, visst vore det ironiskt, med undantag att ni bara hann göra ett FET, och med tanke på att livet ofta är ironiskt så blir det säkert så! Håller i alla fall tummarna för det! 😉

    kramar
    Åsa

  2. Anonymous skriver:

    Där ser du Tinsel!
    Ibland går det hur fort som helst i kön. De är superdupersnälla på SU, helt fantastiska så där kommer ni trivas!
    Håller tummar och tår för att det går jättebra med allting.
    Lycka till!
    KRAM

  3. Tinselflickan skriver:

    Ironiskt, snopet och alldeles, alldeles… underbart!

    Jag får nog återkalla de där tankarna för nu skiter jag högaktligen i hur många tusenlappar vi lagt på behandlingar som inte lyckats.

    Jag är två mycket bra erfarenheter rikare och tänker minsann bara glädjas åt det här!

    Kram på er båda!

    PS: Åsa – när är det dags?

  4. Astillbe (Busan) skriver:

    Grattis Tina!!! Förstår att det känns omtumlande, men så skönt – nu är ni där!

    KRAM!

  5. baby or not skriver:

    Och JAG är så GLAD för DIN skull. Fan, det här kommer vägen, det känner jag på mig. Kram och lycka till!

  6. Marmelad skriver:

    Å, det är ju alldeles jättehärligt! Stort grattis till dig och din man!

  7. Anonymous skriver:

    Är nu tillbaka efter två veckors semester och kan konstatera att det går framåt! Vansinningt roligt att höra om SU. Det kommer att bli ett jättefint plock, det känner jag på mig. Du var ju en riktig ägghöna sist vill jag minnas:-)
    Nu vore det ju f*n om det inte skulle lyckas.
    Kör hårt, kram och grattis från Anette!!!!!!!!!!!

  8. Anonymous skriver:

    Åhh vad glad jag blir för er skull! Stort Grattis! Snart är det förhoppningsvis fler violgroddar på gång!!!
    // Lilla Häxan

  9. bondunge skriver:

    Jag har följt diej i några månader nu och jag börjar känna lite som om det kunnat vara en av mina döttrar !och jag gläds med dej!

  10. Tinselflickan skriver:

    Tack, tack – jag är jätteglad fortfarande och det är så kul att så många andra gläds med mig!

    Som sagt, nu riktar vi in oss på Bebis 2007! =)

  11. Ida Thunberg skriver:

    blev också glad för din skull av att läsa!
    och det är bara att gråta på, tårar är oftast välgörande – särskilt när det är glädjetårar!!

  12. Tinselflickan skriver:

    Och gladast är nog jag!

    Jadu Ida, tårar är alltid bra. Fast ibland är de pinsamma. Som när jag satt på jobbet med en hinna av tårar för ögonen och försökte skriva men bara kunde tänka ”Vi är framme i kön, vi är framme i kön!”

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

