Tinselflickans arkiv

Tankar

Jag skulle så gärna vilja att vårt nästa frysförsök lyckas. Jag vill verkligen inte gå igenom hela faderullan med hormoner igen.

Och så skulle det på något sätt kännas som om vi fått valuta för pengarna som vi lagt ut på privata försök.

Tänk så snopet att göra en ivf och två FET på Carlanderska för sammanlagt 35 500 kronor och misslyckas – och sedan lyckas på första gratisförsöket på SU.

Fast jag är ju lycklig bara jag blir gravid någon gång.

Postat i:Barnlöshet,

No Responses Yet

  1. Sanna skriver:

    Gumman, hur hade du mått om ni inte hade gjort allt under tiden som ni har stått i kö till Sahlgrenska?

    Självklart är det surt att lägga ut pengar när ni inte har fått det resultat ni har hoppats på, men jag tror ändå att de är väl investerade.

    Och om du nu inte blir gravid förrän första försöket på Sahlgrenska, så kanske du inte hade blivit det om ni inte hade gjort de andra?

    Fast jag tror att det går vägen nästa gång och jag håller alla tummar och tår och whathaveyou för att det ska göra det.

    KRAM!

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Snopet eller inte, jag säger som sanna, nu har ni i alla fall försökt.

    Att bara sitta och vänta tror jag inte att någon människa klarar. Bättre då att försöka och kanske misslyckas.

    Och när ni väl lyckas på ena eller andra sättet så kommer det att vara så rätt att just det barnet blev ert… och så hade det inte blivit om ni lyckats på något annat sätt!

  3. Tinselflickan skriver:

    Jag tror faktiskt att jag hade gått under eller fått nervöst sammanbrott eller nåt om vi inte hade gjort något under tiden. Så visst är det värt de där pengarna även om det inte blir någon bebis av dem.

    Och jag vet ju, att bebis blir det på ett eller annat sätt. Och precis som du skriver Bridz så kommer det att vara så rätt att just det barnet blev vårt.

    Kram på er och tack för att ni finns!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

