Tinselflickans arkiv

April, april

Har nu pratat med kliniken och jag ska dit på ett ultraljud den 27 mars, för att kontrollera att ägglossning är på gång.

Då är jag på cykeldag 16. Med en cykel på 35 dagar innebär det att jag borde ägglossa på dag 21, lördagen den 1 april. Så återförandet borde bli av på tisdagen efter det.

Om kroppen gör som den ska, vill säga.

Efter ultraljudet får jag ägglossningsstester med mig hem. De ser precis ut som graviditetstester. Jag ska testa med en sådan om dagen för att se när ägglossningen är på g. När jag får omslag på stickan ska jag ringa kliniken och då får jag åter en tid för ultraljud – de ska dubbelkolla så att livmoderslemhinnan är tjock och fin och att ägget verkligen har lossat. Sen är det fritt fram för ett FET.

Ett embryo som är nedfruset har ju fått utvecklas och dela sig i två dagar. Därför får man tillbaks embryot två-tre dagar efter ägglossning, för att följa den naturliga cykeln.

Jag förstår inte hur jag ska orka med detta psykiskt men det måste gå. Det här blir med all säkerhet vårt sista försök innan vi kommer fram i kön till Sahlgrenska.

Det kommer bli en lång sommar.

Postat i:FET och IVF, ,

No Responses Yet

  1. Rednic Poiter skriver:

    Your PRETTY !

  2. Kattmamman (a.k.a. Bridz) skriver:

    Jag hoppas att det blir ert sista försök över huvud taget. I alla fall sista försök för första barnet.

    Var det inte statistiken som sa att det var er tur nu? I så fall kräver jag att den för en gång skull ska ta sitt ansvar och visa sig stämma!

    Kramar

  3. lillann skriver:

    Håller alla tummar här!
    Denna gången är det er tur!!!

    Kramar LillAnn

  4. Tinselflickan skriver:

    Åh, en redneck tycker jag är söt. Inte kan han/hon stava heller. Nåväl, man får suga åt sig ändå…

    Jo, jag hoppas också på det här försöket men samtidigt känns det som om luften har gått ur mig lite.

    Men jag vet att jag kommer hoppas och tro väldigt mycket under ruvningsfasen – vilket jag fasar för litegrann…

  5. Sanna skriver:

    Ha ha och så fick du en liten komplimang här också! Jag instämmer.

    Jag hoppas att sommaren blir lång och att din mage då börjar puta lite lagom sådär.

    KRAMAR Sanna

  6. Ulla skriver:

    Du kommer att orka psykiskt för att du helt enkelt måste! Men det visste du väl redan. Håller tummarna för att din styrka skall räcka och för att resultatet blir det allra bästa. Tack för fina artiklar och för en fin blogg.

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

