Tinselflickans arkiv

Några månader…

Är ganska många månader. På Sahlgrenska trodde de inte vi skulle hinna före sommaren.

Anledningen till att de skickat ut det brandgula brevet redan nu är att de väntar på pengar från politikerna som kan korta köerna och för att gardera sig skickar de ut till alla som stått i kön sedan april 2004 och fram till januari 2005. Om ifall att.

I och med att vi hamnade i kön i januari 2005 finns det inte en chans i världen att vi kommer fram före sommaren, alltså.

Men den snälla sekreteraren bad mig ringa igen och kolla i juni – då visste hon mera.

Och för min del blir det allt viktigare med ett FET till före sommaren. Om jag orkar rent psykiskt.

Postat i:Barnlöshet,

5 Responses

  1. Lillan skriver:

    Då har jag bara ett råd: FET innan sommaren! Du kommer att bli tokig annars, tror jag… Själv hoppas jag att jag inte totalkrockar med påsk… Jag hade egentligen spetsat in mig på att göra ett ostimulerat FET den här gången, men det är ju lättare att styra till en vardag osv om jag gör en hormonstimulerad FET den här gången också. Jag har t o m Progynon hemma om det är det som används på Carlanderska också!

    Det är LÅNGT till september, gumman! Kram Lillan

  2. Tinselflickan skriver:

    Så här lite efteråt har jag faktiskt hunnit bli riktigt arg på att de kan med att göra så här. Skicka ett brev där det står att vi kommer kallas inom några månader och sen säga att det inte alls handlar om några månader utan ett halvår minst.

    Jo, det blir FET innan sommaren och antagligen sätter vi igång redan efter nästa mens. Som borde komma till helgen. Vet inte om jag ska göra stimulerad eller inte, ska ringa Carlanderska i morgon.

    Kram på dig – vi kanske ses i korridorerna nästa gång?

  3. Lillan skriver:

    För min del dröjer det ju en mens till – de vill ju att ägglossningen ska komma igång igen. Därför krockar det förmodligen med påsk tyvärr!

    Visst är det ett konstigt sätt att skicka ut papper så mycket tidigare än vad de kan ta emot en. Det är ju lögn att tala om några månader, när man dessutom är fullt medveten om att sommaren gör att det blir ganska långt uppehåll! Jag vill komma igång på Carlanderska så snart som möjligt för att hinna med två gånger innan sommaren om det behövs!
    kram Lillan

  4. Tess skriver:

    Jag håller med Lillan. Om jag var du skulle jag bli galen annars….

    Tänker på er.

  5. Tinselflickan skriver:

    Galen är man väl ändå… ;o)

    Jodå, jag ska ringa kliniken i morgon och boka in en tid. Så att jag kan se till att vara gravid i juni, när det är dags att ringa Sahlgrenska. För att berätta för dem att jag inte ska stå kvar i deras förbannade kö!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

