Tinselflickans arkiv

Klurigheter

Funderar och funderar på om vi ska göra FET eller inte.

Enligt en Iris-kompis så tog det tre månader från det att man fick det brandgula brevet* tills dess att man fick kallelsen**. Och då borde det ta en månad till, ungefär. Då är vi i juni, typ. Så chansen att vi får sätta igång före sommaren är väl rätt liten, egentligen.

Då vill jag gärna göra åtminstone ett frysförsök till. Förhoppningsvis funkar det och jag blir gravid och slipper ta en jädrans massa hormoner.

Om inte annat så har jag något att göra och tänka på. Förra sommaren var inte rolig, direkt.

Fast å andra sidan så har jag ju något att se fram emot om vi inte skulle lyckas. Tre gratis färskförsök (IVF) på Sahlgrenska. Och så många frysförsök som vi har befruktade ägg.

* ”Det orange brevet” ser bara så fel ut.

** Nej, jag har inte ringt Sahlgrenska än. Hittar inte numret till sekreteraren men jag ska göra ett försök via växeln på måndag.

Postat i:Barnlöshet,

4 Responses

  1. Anonymous skriver:

    Det kanske känns värt att göra ett försök till innan Sahlgrenska i alla fall då? En del kanske tycker ”jamen, njut av en sista sommar i sus och dus”, men för oss är det ju bara outhärdlig väntan.

    Jag såg på en reklampelare häromdagen ”har du fått det orange brevet?”, men du kanske redan har klurat rätt på att det är så man skriver?

    KRAM på dig från Sanna

  2. Tinselflickan skriver:

    Jo, jag har klurat ut att det är så man skriver men tycker det ser så konstigt ut.

    Kram!!

  3. Astillbe (Busan) skriver:

    Jag hade nog gjort samma beslut som ni tagit nu.

    Ni tog också bara 1 IVF på Carlanderska?

    Funderar så på vad vi skall göra, det är ju minst ett år kvar tills jag får mitt oranga brev.

    Kram!

  4. Tinselflickan skriver:

    Jo, vi gjorde bara en ivf men fick ju rätt många till frysen, så vi betar av dem för tillfället. Men det kostar ju.

    Kram på dig med!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

