Tinselflickans arkiv

Payback time

Maken var ju så gullig förra veckan och ordnade med middag när jag jobbade, fixade med tända ljus och fick mig att känna mig allmänt uppskattad.

Jag bestämde att det var dags att betala tillbaks lite. Det är ju inte Valentine’s för intet.

Så jag städade i ordning lite i vardagsrummet, tände några ljus och gjorde mysigt. Sen kollade jag om maken skulle vara hungrig när han kom hem. Det var han inte så jag fick äta själv, men massage fick han. Och så berättade jag för honom varför jag älskar honom.

Man tappar ofta bort varandra när man är mitt uppe i den här barnlöshetsgrejen. Allt blir så resultatorienterat. Till och med sexet.

Om man ser till att ta hand om varandra och vårda kärleken klarar man nog det mesta. Till och med ett helvete som ofrivillig barnlöshet.

Postat i:Kärleken

4 Responses

  1. Marmelad skriver:

    Ja så är det! Man måste komma ihåg kärleken mitt i eländet. Det låter som om ni fick en mysig kväll 🙂

  2. Lillan skriver:

    Själv kom jag hem till en man som stod och lagade mat och en son som gav mig en bukett tulpaner och på uppmaningen från maken ”Vad skulle du säga nu då” sa: ”föj du gillaj inte josoj…”… tår i ögonvrån 😉

  3. Robert H. skriver:

    Tina, du är klockren!

  4. Tinselflickan skriver:

    Lillan – gud så gulligt!!! Jag får också en tår i ögonvrån.

    Och ja, det var en mysig kväll.

Kommentera

Besökare

  • 142,668 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

