Tinselflickans arkiv

Arbetshäst

På två veckor har jag jobbat sammanlagt 120 timmar. Det är ganska mycket.

Minus testdagen förra torsdagen då jag anmälde mig sjuk, så egentligen blir det sammanlagt 110 timmar. I dag är min sista arbetsdag på detta mastodontpass.

Så jag har inte hunnit vara speciellt aktiv som bloggare men å andra sidan har jag hunnit med desto mera jobb.

Som till exempel de här artiklarna:

17-åring häktad för attacker med brandbomber

Polisen bröt sig in hos Bobby

Skoavtryck nytt spår efter Maries mördare

”De är helt inkompetenta”

Januari kallare än vanligt


”Jag tänkte ta mitt eget liv”

Och så artiklarna om Bert i Frillesås:

”Han får bäst vård hemma”

Socialnämnden har vaknat

Bara ett axplock av allt jag skrivit om under de här två-tre veckorna.

Postat i:Övrigt

3 Responses

  1. baby or not skriver:

    Snacka om kreativ. Du skriver bra!
    Jag borde kanske satsa på det där igen – har jobbat 1,5 år på Östgöta Correspondenten + har diplom i praktisk journalistik från Poppius.
    Snackar ju mest om elände i min blogg… 🙂

  2. Tinselflickan skriver:

    Varför inte? Du skriver ju bra. Synd bara att arbetsmarknaden suger.

  3. Anonymous skriver:

    Hej Tinselflickan,
    Duu får inte jobba så där mycket om du vill lyckas bli gravid.
    Jag har själv varit ofrivilligt barnlös i 9 år innan jag blev arbetslös och då tog det bara ett halvår (då hade jag varvat ner). Min kloka gamla läkare hade tjatat i åratal på att jag blockerade mig själv med jobb, jag kunde inte sluta för det var så kul och jag trodde inte att det skadade. Vet inte om läkaren hade rätt eller fel men 60 timmar i veckan är inte bra förutsättningar om något ska sätta sig. Håller tummarna för er.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

