Tinselflickans arkiv

På tal om nåt helt annat

Jag har kört bil i sex timmar i dag. Aktivt, alltså. Mamma åkte till Kenya i eftermiddags och jag skjutsade henne till Kastrup. Ja, hon bor alltså i Helsingborg och det är inte så långt därifrån till Kastrup men från Göteborg är det ganska långt.

Men mamma vill gärna ha skjuts. Så gärna att hon betalar en hyrbil så jag kan skjutsa henne. Av någon underlig anledning hade jag nämligen glömt bort att besiktiga min egen, skruttiga Nissan Primera kombi från 92. Konstigt.

I stället körde vi till Köpenhamn i stil. I en merca, minsann. Automat. Lite läbbigt när krokodilhjärnan slår till och man tvärbromsar med två fötter på bromsen och en varningslampa börjar blinka. Och lite läbbigt när man glömmer att trycka ner bromspedalen och bilen kör. Av sig själv.

Nu är jag hemma igen, mamma är levererad och bilen likaså.

Det har varit skönt att köra lyxbil, skråla till lugna favoriter och Madonnas senaste och sen lämna bilen hos hyrbilsfirman och aldrig mer behöva tänka på den.

I dag fyller förresten min bonusson elva år. Vi var uppe halv sju (!) och sjöng för honom. Det var roligt, han blev alldeles glad av presenterna samtidigt som han var jättetrött och inte fattade vad han fick.

Kunde inte låta bli att undra när det kommer firas fler elvaåringar hos oss. Det lär ju dröja, det är en sak som är säkert.

Postat i:Livet

8 Responses

  1. Erica. skriver:

    Tinselflickan… Har läst din blogg ett tag… Har blivit så inspirerad så jag nu skapat mig ett eget litet utrymme i CS (cyber space…) Undrar nu om jag får lägga dig under länkar på min blogg? Man kanske inte ens behöver fråga en sådan sak men är man väluppfostrad så är man… Vill också passa på att beklaga ditt neg. resultat. Jag känner med dig… // Erica.

  2. Tinselflickan skriver:

    självklart får du länka till mig! På ett villkor – att jag får länka tillbaks.

    Jag har varit oartig och inte frågat någon om jag får länka till dem. Men jag förutsätter att det är ok.

  3. Åsa skriver:

    du menar du var i malmö utan att hälsa på ? 😉

  4. Tinselflickan skriver:

    Nej Åsa, jag tog den snabba vägen – färjan. =)

  5. Erica skriver:

    Tjoho! Nu har du en länk hos mig! Min adress är:

    http://ericas.sprayblog.se

    välkommen…
    // E.

  6. Pia skriver:

    Ha! Och jag kommer alltid tänka på din bonusson på min mans födelsedag 🙂 Du får gratulera från mej (då blir han nog förvånad)

  7. Umeboshi skriver:

    Visst är det lite speciellt att köra en bil som inte är ens egen och visst är det en omställning att sätta sig bakom ratten till en automat (och tvärtom!) – det tog mig ett par års jobbande att lära mig att ställa om skallen 2 ggr/dag när jag jobbade som postis 🙂

    Gratulera E ordentligt idag! Minns honom mest som en skygg Garbo, från vår hastiga träff på NET… 🙂

  8. Tinselflickan skriver:

    Erica – jag har kollat lite snabbt och ska lägga upp en länk till dig när jag kommer hem i kväll!

    Pia – ja, han blir nog mycket förvånad ! =)

    U – ja, min bonus är en mycket blyg och försiktig ung man. Fast han börjar bli stor!

Kommentera

Besökare

  • 142,614 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

