Tinselflickans arkiv

Om inte

Om jag inte…

…hade tänkt så mycket på hur livet skulle bli när jag var gravid…

…hade kommit på tusen olika sätt att skriva i bloggen att jag var gravid…

…hade kommit på exakt hur jag skulle berätta för mamma att jag var gravid…

…hade jobbat natt den här veckan…

…hade föreställt mig strecken på gravtestet redan för två veckor sedan…

…hade åkt till Stockholm i helgen och sovit jättedåligt…

…hade varit så jävla positivt inställd…

…då kanske jag hade varit gravid just nu.

Men nu är jag inte det och livet känns allmänt pissigt. Det är klart att jag inte kunde påverka men det är så svårt att låta bli att tänka ”om inte”.

Postat i:FET och IVF,

4 Responses

  1. Lillan skriver:

    Jag känner så väl igen mig! Vid vårt första frysförsök var det som om luften gick ur mig fullständigt. Jag kände mig verkligen gravid, var helt övertygad om att jag skulle bli mamma igen i augusti 2005 och att allt bara handlade om att få föräldradagarna att räcka fram till dess och så var det negativt på stickan… Jag satt och grät i duschen i 45 minuter – verkligen hulkade, grät och skrek ut min besvikelse. Det är så sällan man vågar släppa ALLT – hela tiden den tappra fasaden som ska visas upp…

    Stor kram till dig Tina!

  2. Sanna skriver:

    ”Om inte” är mitt mellannamn, gumman, fast ibland känns det mer som ”om jag bara hade…”.

    Inget av det du listat upp påverkar eller gör någon skillnad egentligen.

    Jag har provat alla varianter och det bästa måste nog vara att leva ”som vanligt” innan man säkert vet.

    Men det är så j-a lätt att säga. I know.

    Ingen kul dag detta.

    BAMSEKRAM från Sanna

  3. Anna skriver:

    Gumman, det beror på om ägget och spermiern lyckats göra ett nog bra embryo eller inte. Ingenting annat. Ibland blir det bra, ibland mindre bra, och det är bara som att ta jävla trisslotter och hoppas på vinst.
    Ett misslyckande beror inte på förhoppningar/uteblivna förhoppningar, stress, avslappning, nattarbete eller vad tusan som helst. Det beror på hur bra emryot är. Bara.

    Skrik, gråt och förbanna ett tag. Bryt ihop och kom igen!
    KRAM
    Anna – been there done that 😉

  4. Tinselflickan skriver:

    Jag vet ju att jag inte kan påverka. Egentligen.

    Men när man misslyckas så vill man gärna ha något konkret att skylla på, så man kan göra annorlunda nästa gång.

    Suck. Ibland suger livet verkligen.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

