Tinselflickans arkiv

Iris-träff

Var på tjejträff i går, i Iris regi. Vi ses en gång i månaden ungefär.

Det är så otroligt skönt att bara sitta och snacka skit med ett gäng andra tjejer som vet precis vad det är man går igenom.

Som kan skratta åt kletiga progesteron-vagitorier eller hur nervös man kan vara inför att spruta sig själv i magen och som vet hur det är på de olika klinikerna. Som kan ge råd och tips om vad man ska säga på jobbet när man måste till doktorn titt som tätt, men inte vill förklara varför.

Ibland pratar vi inte ens om vår situation. Gud vad skönt! Jag behöver inte förklara mig, behöver inte ursäkta mitt beteende för alla mår vi skit av det här. Ändå har vi jätteroligt tillsammans.

Jag vet knappt vad de andra tjejerna jobbar med, jag kan inte ens deras efternamn. Har ingen riktig koll på hur gamla de är. Ändå känns de som nära vänner.

Postat i:Barnlöshet,

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

