Tinselflickans arkiv

Snabbis

I dag ska jag jobba. Gud så skönt! Hela tio timmar som läggs på något helt annat än embryon och om de fäster eller inte.

Hoppas jag i alla fall. Förra veckan var det stiltje på jobbet och jag hade mängder av tid över för att fundera på om embryot skulle klara upptiningen eller inte. Nu har jag mycket större bekymmer.

Fast samtidigt är jag medveten om att jag inte kan påverka. Tiden får gå sin gilla gång.

Men tror ni jag kan låta bli att känna efter? Nej, aldrig! Herregud, aldrig har jag analyserat min mage så noga.

Det känns som om det rör sig därinne, vilket alldeles säkert är gaser. Men min fantasi får det till helt andra grejer.

Postat i:FET och IVF

2 Responses

  1. Anonymous skriver:

    Hejsvejs! Va´suveränt att blasten klarade upptiningen, jag håller tummarna hårt, det känns som om att den kommer klara det! Själv så inväntar jag det tråkiga mensen när som helst. Det är startskottet för att börja äta femanest. Sen väntar vårt andra FET försök. Första gången hade vi tre i frysen och två klarade upptiningen. Nu ligger där bara en stackare, så vi får se. Lycka till!! Hoppfullan

  2. Linda (Gosan) skriver:

    Hej gumman jag håller både tummar och tår för dig!

    Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,589 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

