Tinselflickans arkiv

14 timmar kvar

Håller på att bli nipprig så det förslår. Fattar inte att jag stressar upp mig så mycket. Klarar inte blatten* sig i morgon så är det bara att vänta en månad och ta något av de åtta andra nerfrysta embryona.

Men jag har hängt upp mig på det här. Det känns livsviktigt.

Har funderat på när de skulle kunna tänkas ringa från kliniken om det är så att den inte klarar sig. Och hur det i så fall kommer att påverka min dag…

Åh, blir trött på mig själv. Jag skulle ju tänka positivt ju!

*För dem av er som inte hängt med: blatten är alltså mitt smeknamn för vår nedfrusna blastocyst. Orkar inte skriva blastocyst hela tiden, får kramp i fingrarna. Dessutom kommer den bli åtminstone halvblatte om den klarar sig hela vägen, så jag är inte helt fel ute .

Postat i:FET och IVF

9 Responses

  1. Anonymous skriver:

    Håller tummarna för att blatten ska klara upptiningen och tycka att omgivningen var så behaglig att han/hon väljer att stanna minst 40 veckor 🙂

    Cajun/Anna

  2. Astillbe (Busan) skriver:

    Håller alla mina tummar och tår för dig. Hoppas du får din blatte!

    Och du, bara så du vet det, så bildar vi en egen barnvagnsmaffia i oktober/november som är MYCKET fräckare!

    KRAM!

  3. Anonymous skriver:

    Här finns också tummar som hålles för er skull, klart nuvarande barnvagnsmaffia ska ha konkurrens
    =)
    kram gåtan

  4. Anonymous skriver:

    Hejsan hoppsan, det var ett tag sen jag skrev men jag er med dig heela tiden!

  5. Anonymous skriver:

    ..och det var Mammis som skrev..

  6. Pia skriver:

    Jag tror du ska lita på din man. Klart era gener klarar en upptining!

  7. Tinselflickan skriver:

    Tack för era tummar, tjejer! Jag är hur nervös som helst men på något sätt kommer jag att överleva dagen, det är jag säker på. Tror jag.

  8. LillAnn skriver:

    Hoppas verkligen allt går bra! Håller alla tummar för er lilla blatte! Jag har ju sett framemot dig som barnvagnsmaffiakompis fram i vinter på violträffar!

  9. Tinselflickan skriver:

    Lillan: tack för tummarna! Vi bokar in det där med violbarnvagnsmaffia till hösten redan nu, tycker jag.

    Kram!

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

