Tinselflickans arkiv

PS

Har tänkt på det där med att det finns hopp längre fram. När maken läste något jag postat på förra bloggen reflekterade han över att jag blev ledsen över att höra talas om solskenshistorier. Han tyckte att de ingav hopp i stället*.

Men för mig är det ändå så att när någon berättar historien om paret som genomgick fem ivf:er och tjugo FET för att sedan lägga av och efter det bli gravida – ja, då är min enda tanke ”Herregud, tänk om det tar så lång tid för oss med!”

Berättelsen inger inte hopp för att jag befinner mig där jag är just nu. Jag kan inte finna tröst i att det kanske löser sig ändå, efter att vi genomlidit sju svåra år och otaliga besvikelser. Jag tycker ju det är tillräckligt jobbigt nu. Har svårt att blicka framåt mot en svårare tid.

*Vilket kanske tyder på att han är en något mer positiv människa än jag.

Postat i:Barnlöshet, Kärleken

4 Responses

  1. Anna skriver:

    I början av barnlösheten kände både jag och maken hopp när vi fick höra sådana historier. Men när vi verkligen insåg att vi var Ofrivilligt Barnlösa (hjälp!) så kände både han och jag att det spelar ingen roll om massor av par blivit gravida efter den sjuttonde IVF:en eller när de gett upp hoppet eller vad det nu var. Det berörde ju inte oss. Vad vi ville var att någon skulle lyssna på oss, stödja oss i vår situation och finnas där för oss, inte förminska vår sorg genom att berätta om någon annan som kanske dels inte hade samma problem eller dels kanske bara var någon form av vandringsmyt.

  2. Tinselflickan skriver:

    Precis!!! Du har så rätt.

  3. Anonymous skriver:

    Lycka till i dag!

    Millo

  4. Tinselflickan skriver:

    Tack Millo! Jag återkommer med en rapport när jag är hemma igen.

Kommentera

Besökare

  • 142,522 besökare

Om mig

Jag började blogga om barnlöshet och ivf i oktober 2004. Men ett antal försök och en skilsmässa senare har det hänt en del och nu är jag inne på min andra styvfamilj. Bloggen lever vidare men spretar åt olika håll. Vill du läsa mina skyddade inlägg mailar du mig några rader om dig själv och varför du anser att just du ska få läsa mina innersta hemligheter.

Kontakt

